T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Kariyer ve Mezunlar Ofisi
Çalışma Usul ve Esasları
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-(1) Bu usul ve esasların amacı, Hitit
Üniversitesi Kariyer ve Mezunlar Ofisi’nin amaçları, faaliyetleri, teşkilat
yapısı ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu Usul ve Esaslar, Hitit
Üniversitesi Kariyer ve Mezunlar Ofisi’nin amaçlarına, faaliyetlerine, teşkilat
yapısına, çalışma şekline ilişkin usul ve esaslarla ilgili hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3-(1) Bu çalışma usul ve esasları, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Kanun’un 47. Maddesinin (b) bendine (Yükseköğretim
kurumları, özel ve kamu kuruluşları ile işbirliği yaparak mezunlarına iş
bulmakta yardımcı olurlar) dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu Usul ve Esaslarda
geçen;
a) Akademik
Birimler: Hitit Üniversitesi bünyesindeki fakülteleri, enstitüleri,
yüksekokul ve meslek yüksekokulları, araştırma merkezlerini,
b) Mezun: Hitit Üniversitesi Mezunlarını,
c)
Ofis: Kariyer ve
Mezunlar Ofisini,
ç)
Öğrenci: Hitit Üniversitesi
öğrencilerini,
d) Rektör: Hitit Üniversitesi Rektörünü,
e) Senato: Hitit Üniversitesi Senatosunu,
f) Üniversite: Hitit Üniversitesini
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ofisin Amaç ve Faaliyet Alanları
Ofisin Amacı
MADDE
5-(1). Öğrenci ve mezunların
kariyer hedeflerini eğitim, yetenek ve ilgi alanlarına uygun, işgücü
piyasasının ihtiyaçlarının farkında olarak planlamalarına ve istihdam
yetkinliklerini geliştirmelerine yardımcı olmak suretiyle işgücü piyasasına
hızlı entegrasyonunu sağlayarak Üniversitenin saygınlığını ve tercih
edilebilirliğini artırmak ve makro düzeyde Ülkemizin insan kaynakları
potansiyelinin ve performansının geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.
Ofisin
faaliyet alanları
MADDE
6-(1). Ofisin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Öğrenci ve
mezunların istihdam edilebilirlik becerilerini, iş hayatı ile ilgili
farkındalıklarını ve bilgi düzeylerini artıran etkinlikler, eğitimler ve
programlar düzenlemek
b) Üniversite eğitiminin ilk yılından itibaren
tüm öğrencilere verilecek Kariyer Planlama ve İş Yaşamı Becerileri dersini/eğitimini
tasarlamak ve yürütülmesine destek sağlamak,
c) Sektörel ve Bölgesel kariyer fuarları ve bu
kapsamda düzenlenen etkinlikleri öğrenci ve mezunlara duyurmak, katılımlarını teşvik
etmek, gerektiğinde öğrencilerle birlikte katılım göstermek
d) Üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının kariyer
planlama, deneyimsel öğrenme, iş ve staj olanaklarını artırmak amacıyla eğitim,
fuar, seminer, konferans, panel ve çalıştay gibi etkinlikler organize etmek.
e) Kariyer geliştirme ile ilgili çevrim içi
kaynaklar, araçlar ve materyaller hazırlama yoluyla öğrenci ve mezunların
istihdam becerilerinin geliştirilmesine destek olmak,
f) Kariyer ve
Mezunlar Ofisi ile tüm dış paydaşlar (İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları, İŞKUR,
Ticaret ve Sanayi Odası, Meslek Odaları, KOSGEB, ilgili STK’lar, Teknoloji
Transfer Ofisleri, Organize Sanayi Bölgeleri, Belediyeler vb.) ile işbirlikleri
kurmak ve mevcut işbirliklerini geliştirmeye yönelik etkinlikler düzenlemek.
g) Üniversitenin
bünyesinde kariyer planlama ile ilgili öğrenci kulüpleri/toplulukları kurmak ve
ortak projeler geliştirmek ve projelerin yürütülmesine destek vermek.
h) Kariyer
danışmanlığı alanında çalışma yürüten ulusal/uluslararası kariyer
platformlarıyla işbirliği yapmak.
i) Mezunları
tanıtan, iletişim bilgilerini içeren, sosyal statülerindeki değişimleri ve
kariyer gelişimlerini takip eden mezunlar bilgi yönetim sistemini ve özgeçmiş
veri tabanı kurmak, bu çerçevede kişisel web sitelerini, sosyal medya adreslerini
ve e-postaları içeren bilgi havuzları oluşturmak.
j) Üniversite
faaliyetlerinin mezunlar nezdinde daha etkili bir şekilde tanıtılmasına yönelik
stratejiler geliştirmek, uygulamak ve mezunların Üniversiteye katkı sağlamasını
teşvik edici çalışmalar yapmak,
k) Mezunlar ve
öğrenciler arasında sosyal, kültürel ve meslekî dayanışma ve yardımlaşmayı
artırıcı faaliyetler yapmak,
l) Merkez
hizmetleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek
m) Merkezin
amaçları ve çalışmaları doğrultusunda her türlü basılı ve görsel medyayı
kullanmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ofisin Teşkilat Yapısı ve Görevleri
Ofis teşkilat yapısı
MADDE 7-(1) Ofis aşağıdaki birimlerden oluşur:
a) Direktörlük
b) Kariyer
Danışmanlığı ve Eğitim Birimi
c) Mezunlarla
İlişkiler Birimi
d) İşverenle
İlişkiler Birimi
e) Gönüllü
Üyeler
Direktör
MADDE 8- (1) Direktör, kariyer
geliştirme ve planlama konusunda uzman, üniversite-sanayi-kamu işbirliği
konusunda deneyimli akademik personeller arasından Rektör tarafından
görevlendirilir. Direktörün görev süresi yeni Direktör görevlendirilinceye
kadar devam eder.
Direktörün
görevleri
MADDE 9-(1) Direktörün görevleri
şunlardır:
a) Ofiste
sunulan hizmetlerin amacına uygun, düzenli ve etkin bir biçimde verilmesini ve
geliştirilmesini sağlamak,
b) Ofis
bünyesinde gerekli hizmet birimlerini oluşturmak, bu birimlerin faaliyetlerini
düzenlemek ve kontrol etmek.
c) Ofis
amaç ve hedeflerine yönelik stratejilerin geliştirilmesine ve uygulanmasına
yönelik önerileri Rektörlüğe sunmak ve onaylanan önerileri Ofis işbirliği ile
uygulamaya geçirmek.
ç) Ofisin
çalışma alanı ile ilgili, kişi, kurum ve kuruluşlarla ulusal/uluslararası
düzeyde işbirlikleri yapmak.
d) Ofisin
görev alanına giren konularda yıllık faaliyet programı hazırlamak ve Rektör’ün
onayına sunmak.
e) Her
yıl aralık ayı sonuna kadar bir önceki yılın faaliyet değerlendirme raporunu Rektör’e
sunmak.
f) Yıllık
birim faaliyet programının uygulanmasını takip etmek.
g) Ofisin,
Üniversitedeki tüm akademik ve idari birimler, öğrenci temsilcileri, öğrenci
toplulukları, uygulama ve araştırma merkezleri ve diğer ofisler ile iletişim ve
işbirliği içinde çalışmasını sağlamak.
ğ)
Ofisin amaç ve faaliyetleri ile ilgili
ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılım sağlamak.
Kariyer
Danışmanlığı ve Eğitim Birimi
MADDE
10-(1) Kariyer Danışmanlığı ve Eğitim Biriminin temel görevi öğrencilerin
ve mezunların kariyer yönetimi ve iş arama süreçlerinde ihtiyaç duydukları danışmanlık,
eğitim ve etkinlik desteği sağlamaktır. Bu kapsamda Kariyer Danışmanlığı ve Eğitim
Biriminin faaliyet alanları şunlardır:
a) Öğrencilerin
ve mezunların eğitim ve mesleki seçenekleri arasında doğru seçim yapmalarını
sağlayacak rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunma,
b) Öğrenci/mezunları
kariyer planlamaları yapmaları için teşvik etme,
c) Öğrencilerin
kariyer alternatifleri ve çalışma hayatı hakkında bilgilendirilmesini
sağlayacak etkinlikler (iş ve sosyal içerikli geziler, işveren-öğrenci kampüs
buluşmaları, kariyer söyleşileri, kariyer geliştirme eğitimleri, konferans,
panel, toplantı, seminer vb) düzenleme,
ç) Öğrenci/mezunların
kendi farkındalıklarını artırma, becerilerini ve ilgi alanlarını güçlendirme
amaçlı etkinlikler (eğitim, cv hazırlama, mülakat teknikleri vb) düzenleme,
d) Öğrenci
ve mezunların iş arama ve bulma süreçlerini güçlendirme, istihdam edilebilirlik
becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler (iş arama yöntemleri, cv
hazırlama, mülakat teknikleri vb) düzenlemek, çevrim içi kaynaklar, araçlar ve
materyaller hazırlama yoluyla öğrenci/mezunların istihdam becerilerinin
geliştirilmesine destek olma,
e) Kariyer
rehberliği ve danışmanlığı hizmetlerinden yararlanan öğrencileri kariyer veri
tabanı kaydetme,
f) Kariyer
ve mezunlar ofisi web portali, sosyal medya hesaplarının oluşturulması ve
yönetilmesi,
g) Üniversite-İŞKUR
işbirliği kapsamında Ofiste hizmet sunan İş ve Meslek Danışmanlarının etkin ve
verimli çalışmalarına destek olma,
ğ) Kariyer
Danışmanlığı ve Eğitim Biriminin performans ve kalite raporları hazırlama.
Mezunlarla
İlişkiler Birimi
MADDE
11 – (1) Mezunlarla İlişkiler Birimin Faaliyet alanları şunlardır:
a) Mezun
veri tabanı oluşturma,
b) Mezunların
iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izleme ve istidam yönelimlerini saptama,
c) Öğrenci-Mezun
Buluşmaları (söyleşi, tecrübe paylaşım toplantıları, medyatik mezunlarla
etkinlik düzenleme vb) gerçekleştirme,
ç) Akran
Kariyer Danışmanlığı yapacak öğrencilerle iletişim ve etkileşim sağlama,
d) Mezunlarla
olan sosyal iletişimi artıracak ve Üniversite aidiyet duygusunu geliştirecek
faaliyetler (mezuniyet kutlamalarına davet, mezun kart, mezuniyet ormanı,
mezunlara maddi kolaylık sağlayan anlaşmalar vs.) planlama ve gerçekleştirme,
e) Mezun ve
öğrenci ilişkileri güçlendirecek faaliyetler planlama ve gerçekleştirme,
f) Mezunlarla
İlişkiler Birimi performans ve kalite raporlarının hazırlama.
İşverenlerle
İlişkiler Birimi
MADDE
12 – (1) İşverenlerle İlişkiler Birimin Faaliyet alanları şunlardır:
a) İşveren/işyerlerine
ziyaretler (teknik gezi, toplantı vb) organize etmek, işverenlerin kariyer
merkezi etkinliklerine katılımlarını sağlama,
b) Kariyer
ve Mezunlar Ofisi ile işverenler arasında ortaklıklar kurmak, işverenleri
gönüllü çalışanlar olarak Ofise dahil etme,
c) Dış
Paydaşlar (İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları, İŞKUR, Ticaret ve Sanayi Odası,
Meslek Odaları, KOSGEB, ilgili STK’lar, Teknoloji Transfer Ofisleri, Organize
Sanayi Bölgeleri, Belediyeler vb.) ile ortak projeler geliştirme
Gönüllü
Üyeler
Madde
13- (1) Gönüllüler; kariyer ile ilgili öğrenci kulüp ve danışmanları,
mezunlar, farklı sektördeki insan kaynakları yöneticileri veya uzmanları,
Ticaret Sanayi Odası ve Meslek Odaları Temsilcileri, ilgili STK yöneticileri
veya üyeleri arasından Rektör tarafından seçilir.
(2) Gönüllüler; Koordinatörün daveti
ve başkanlığında yılda en az bir kez toplanır. Koordinatör gerektiğinde gönüllü
üyeleri, düşünce ve deneyimlerinden yararlanmak, görüşlerini almak ve Ofis faaliyetleri
hakkında bilgi vermek üzere toplantıya davet edebilir.
Gönüllü
Üyelerin rolleri
MADDE
14 - (1) Gönüllü üyelerin roller şunlardır:
a) Ofisin
İşveren İlişkileri Biriminin işverenlerle ilişkiler kurma ve etkinlikler
düzenlemeye yönelik çalışmalarına destek sağlamak,
b) Üniversitenin,
işletmelerdeki “İletişim Noktası” olmak,
c) İşgücü
piyasasında, staj ve tam veya kısmi süreli çalışma fırsatları hakkında Ofise
destek olmak,
ç) Şirketlerin,
kariyer etkinliklerine katılımını desteklemek ve diğer etkinlikler ile ilgili
endüstri-Ofis ile işbirliğini kolaylaştırmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Personel
MADDE 15 - (1) Ofisin akademik, teknik ve idari personel
ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör tarafından
görevlendirilecek personelle karşılanır.
Yürürlük
MADDE 16- (1) Bu Usul ve Esaslar Hitit
Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17- (1) Bu Usul ve Esasların
hükümlerini Hitit Üniversitesi Rektörü yürütür.